sarayaintheworld.reismee.nl

Feeeeest

Ik houd het redelijk vol mijn blogs en vooral mijn schrijf/dag boekje bij te houden, wat toch knap is van mezelf mezelf kennende, het voordeel van mijn boekje is dat ik die er mooi bij kan houden op het moment dat ik mijn blog weer ga schrijven aangezien het toch veel is wat je in korte tijd meemaakt.

ik moet zeggen dat het niet altijd even makkelijk is en al echt een moment heb gehad van wtf doe ik, dit omdat de jongens je het ene moment super kunnen vinden en het volgende moment kunnen haten. daar leer ik nu dus mee omgaan. Het zal wel want het betekend ook dat ze me een uur later weer helemaal tof vinden. ja het is veel werk hier, je woont, werkt, slaapt op dezelfde plek maar zou het op het moment zeker nog niet omwisselen voor iets anders. Op het moment komt er een goed ritme in wat ik hier doe tijdens de dagen. wat voor mij ook fijn is want dan is het ten minste niet meer zo zoeken. Daarnaast ben ik op het moment druk bezig met de entree van het project. deze zijn we opnieuw aan het schilderen en heb ik zo goed als alle tekeningen die op de muren komen bedacht en getekend. zodra dat af is zal ik meteen weer fotos plaatsen.

dan was het voor mij afgelopen week ook erg raar, in mijn vorige blog schreef ik al dat ik had meegemaakt dat er een jongen weer terug naar huis wilde en niet meer naar het project terug kwam. afgelopen vrijdag bleef weer een van de jongens weer, dit maal echt een van mijn maatjes hier, dat was wel even een shock helemaal omdat zoals in de titel staat we groot feest hadden dit weekend. de eerste dag was dit raar, tot je denkt ja het zal wel en meneer in eens vandaag weer voor je neus staat. dit is dus iets wat hier heel normaal is. jongens die dan even 5 dagen weg zijn en weer terug komen.

dan terugkomend op de titel FEEEEST, don bosco bestaat namelijk 200 jaar en dat moet natuurlijk gevierd worden. nadat we afgelopen week zo goed als elke dag zijn gaan oefenen met een dans voor het weekend was het dan eindelijk weekend. wat wel inhield ook op zaterdag om 0500 op. vroeg maar voor en goed doel. we gingen namelijk met zijn alle , en 30 externe kinderen naar quito. daar gingen we eerst naar het project, waar ik voor het eerst padre paco heb ontmoet, hiermee had ik contact voor ik hier naar ecuador ging. hier was het met zijn alle verzamelen, dit waren alle projecten van chicos de la calle in ecuador. met zijn alle zijn we toen naar de kerk daar gegaan om daar het bestaan van don bosco te vieren, vervolgens met zijn alle in een parade liepen we naar een plein, op dit plein had ieder project een standje en vond het daadwerkelijke feest plaats. wat in hield dat ieder project een dan had om te laten zien aan de padres. Hiernaast waren er ook gasten die acteerde of danste. zo was het dus een dag vol vermaak en waren we savonds redelijk laat terug. De kinders in bed dacht ik, tot het moment dat de padres en anderen salesianen naar net project kwamen en er 2 klaar wakker waren en niet in bed te krijgen. de padres en salesianen kwamen namelijk zondag nog meer feest met ons vieren. de hadden 3 jongens mee genomen van het project in quito en dus was de groep redelijk wat groter dan normaal met iedereen bij elkaar. zondag zijn we mijn zijn alle naar een zwembad in riobamba geweest, dit was super leuk, ook de rit heen en terug omdat we veel spelletjes hebben gespeeld die de andere salesianen kenden voor in de auto. na het zwembad zijn we nog met zijn alle uit eten geweest en zo vloog het feest weekend voor bij.

en dan werken we nu met zijn alle naar carnaval toe waarbij de kinderen naar familie of quito gaan en ik heel benieuw ben wat carnaval mij hier gaat brengen, ik houd jullie op de hoogte, dat is een ding dat zeker is !!

Reacties

Reacties

Frans

Hallo Saraya,
wat is nu jouw doel daar in Ecuador? Wat doe je daar nu? Is het een soort weeshuis of iets dergelijks? Wat is de voertaal daar? Ik neem aan dat dat Spaans is of is het Engels? Moet je ook voor de kinderen zorgen of heb je andere werkzaamheden zoals het opknappen? Ga lekker feesten daar en maak er maar weer een mooie tijd van.
Liefs uit Den Helder

Saraya

hooi franssie,
Leuk dat je mijn blog weer bijhoud, ik ben hier voor stage en mijn doel is dus het helpen van de kinderen hier en veel leren over hoe ik wr het beste mee om kan gaan wat niet altijd even makkelijk is !, het is geen wees huis maar een straat kinderen project, zitten hier jongens die dus op straat wonen of een slechte thuis situatie hebben maar betekend niet dat ze altijd wees zijn. De voertaal is hier Spaans en Engels kunnen ze hier nauwelijks ! Mijn werkzaamheden zijn vooral het spelen met de kinderen zorgen voor ze en het helpen van huiswerk bij kinderen die hier voor huiswerkbegeleiding komen. Ik ga er zeker een top tijd van maken !!
Liefs uit Ecuador

Frans

Hoi Saraya,
Leuk dat je een antwoord stuurt. Ik hoop dat je het leuk blijft vinden en er veel van leert. Ook hoop ik dat je er ondanks het volgens mij toch wel zware werk ook een leuke tijd van kan maken. Doe je best en geniet er vooral ook van. Liefs uit Julianadorp

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active