sarayaintheworld.reismee.nl

slechte gewoonte

jaa want ik zeg dan wel dat ik het allemaal goed bij houd, maar roep ook al 2 weken dat ik weer een blog ga schrijven, en ondertussen is mijn vorige blog alweer een maand geleden, hahah wat een kneus ben ik dan toch ook eigenlijk.

ondertussen zijn er 2 vakantie weken achter de rug en zitten we alweer in de 2e gewone schoolweek. de vakantie was erg zwaar voor mij en was erg veel werken omdat er over maar een personeelslid was en ik al vrijwilliger. wel waren er maar 5 jongens maar toch is het werken dan moeilijk. ook omdat je ze de hele dag bezig met houden. dus zijn we vaak met ze weg geweest. naar het centrum een aantal keer, naar een super mooi natuurzwembad, waar ik met een van de jongens ben gaan cliffdyven. en hebben we natuurlijk carnaval gevierd hier in de stad. wat hier op een brazeliaanse manier is. veel muziek, dans en half naakte vrouwen in een parade, een soort van rotterdams zomer carnval, wat ik absoluut niet erg vind. vind het wel lekker beetje mee swingen en genieten. nog ene verschil is dat de optocht in de avond was en niet overdag. het mooie hieraan was dat alle wagens super mooie lichtjes hadden en zo alle straten toch verlicht waren. dus naast dat het zwaar was was het ook super leuk en heb ik het ook zeker naar mijn zin gehad. maar wat ben ik blij dat school weer is begonnen. wat inhoud dat afgelopen weer er maar 1 jongens op het project was en het dus redelijk rustig was, ik was wel in de ochtend uren alleen met hem wat niet altijd even makkelijk is. aan het einde van de week was het hier lekker rommelig en druk was omdat alles padres en madres van het project plus nog wat andere medewerkers naar hier kwamen voor een reunie. wat betekende dat ik veel heb geholpen in de keuken, en het serveren van het eten voor zo een 40 personen en dat 4x op een dag. en hiernaast gewoon nog het helpen met huiswerk van de externe kinderen, begeleiden van de interne kinderen en ga zo maar door.

naast het harde werk gelukkig ook erg leuke dingen, zo ga ik redelmatig lekker zelf naar het centrum / winkelcentrum om even wat tijd voor mezelf te hebben. en ben ik afgelopen vrijdag lekker op een tourtje geweest toen we met zijn 4e,( de 4 vrouwen die hier werken). we zijn toen eerst sonia thuis gaan brengen de ongeveer 40 min verderopwoont en dat onder het genot van een lekker drankje, veel ouwe hoeren en dus veel gelachen in de auto. en zijn we zondag voor de zoveeltje keer naar een zwembad geweest, toen pas merkte ik op hoe snel je hier bruin wordt aangezien ik 10 min uit het zwembad was en mijn zwembroekje mooi in men benen stond. Nog leuker voor mij is dat gisteren een nieuwe vrijwilligers is gekomen, een ecuadoriaan die ik al vaker had gezien, wat betekend dat ik weer wat meer vrije tijd heb en niet meer bij de kleine jongens hoef te slapen.

Helaas gaat school ook gewoon door en heb ik vd week gekyped met mijn docent, wat super leuk was dat wel met een nadeel, mijn school opdrachten die ik dus ook moet gaan maken, gelukkig heb ik daar in de ochtend veel tijd voor. Daarnaast zijn het wel super toffe projecten die ik zelf bedenk en hier kan uitvoeren. zo heb ik bijvoorbeel een activiteiten dag bedacht waarin een middag heb bedacht met spelletjes om zo meer / beter sociale vaardigheden te krijgen / leren. hier ben ik erg trots op en dit mag ik zaterdag uit gaan voeren. dus ben ik nu druk bezig alles in het spaans te zetten zodat de medewerker die hier is mij ook kan helpen met alles. nog even alles nodige spullen inkopen en dan gaan. heb hier erg veel zin in.

ten slotte heb ik toestemming gekregen om naar de grens toe te gaan voor mijn visum en dat wanneer ik wil dus even kijken wanneer dat het beste uitkomt maar denk dat dat ergens volgende week zal zijn.

dat was het voor nu weer, zijn jullie weer een beetje bij en zal ik snel laten weten hoe mijn projectje is afgelopen, fotos plaatsen , wat ik zo en dan al op facebook doe en laten weten wanneer ik naar de grens ga.

besos !!

Reacties

Reacties

Frans

Hallo Saraya,
Daar ben je dan weer eens. Als ik het zo lees hoef jij je toch geen zorgen te maken over die slechte gewoonte maar je moet jezelf eens wat meer tijd voor jezelf zodat je dan wat geregelder aan het bloggen toe komt. Kun jij die jongens ook niet eens bezig houden met wat simpele klusjes, zoals iets timmeren, schilderen of knutselen zodat ze ook wat handig worden en zelf dingentjes kunnen gaan maken of repareren? Ook is dit een leuk tijdverdrijf zowel voor jou als voor die jongens. Alleen weet ik niet of jij ook een klussertje ben. Geniet lekker van je vrije dagen. Tot de volgende keer kneusje van me.
Liefs uit Juliandorp.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active