sarayaintheworld.reismee.nl

einde komt steeds dichterbij

Helaas komt het einde steeds dichterbij, en ik wil nog helemaal niet weg.

we zijn weer een maand verder en er is weer een hoop gebeurt ! Geen dag is saai in ecuador. natuurlijk gaan de jongens door de week gewoon naar school en help ik smiddags de externe kinderen met het maken van huiswerk maar elke dag is er wel iets anders. En natuurlijk hebben ook de medewerkers hier vakantie dagen die ze op nemen. wat er tot leed dat ik een week veel van een van de medewerkers heb over genomen, dit aangezien ook de andere vrijwilliger niet was. het was dus een weekje de interne kinderen helpen met alles en de externe kinderen een beetje achter wege laten.

daarnaast natuurlijk veel activiteiten, mijn activiteiten dag is achter de rug en was super leuk, de jongens vonden het zo leuk dat de spellen bleven herhalen. duidelijk voor mij dat ik iets nieuws aan de orde heb gebracht. iets anders dan 24/7 voetbal. Daarnaast was het de internationale vrouwendag wat hier uitgebreid toch wel gevierd word en ik dus kaarten, gedichten,bloemen, kusjes en knuffels kreeg de hele dag door. Fijn gevoel want voelde me heel erg gewaardeerd op dat moment. Ook maak ik regermatig lekker nederlandse hapjes met hulp van de jongens, zoals pannenkoeken, appelbeignets, appeltaart enz. ze vinden het namelijk super leuk om me hiermee te helpen in de ochtend nadat ze hun klusjes hebben gedaan. Ow ja even aan frans !!;; super leuk idee maar helaas hebben we hier de spullen niet om dat met ze te doen, zoals timmeren enz. daarnaast spulen zoals spijkers hier gevaarlijke materialen, en mogen de jongens dit dus niet gebruiken, dt omdat er nog wel eens ongevalletjes gebeuren tussen de jongens om het zo maar te noemen. wat ook de reden is dat de jongens hier alleen met lepels eten. Het voorkomen want echte grote ongevallen dus.

Ook het leven van de jongens gaat gewoon door en veranderen de jongen van plaatsen en komen er nieuwe jongens bij. zo is een van de jongens naar een ander project gegaan, Ik heb nog nooit zoveel grote jongens zo hard zien huilen !! hierdoor is het wel te merken dat je familie bent. Deze jongen was een van de jongens die veel slecht gedrag vertoonde, steelde en ga zo maar door. hierdoor zit hij nu in een andere stad. wat voor meer rust bij ons op het project zorgt. we zijn er afgelopen week in 5 dagen 4 nieuwe jongens bij gekomen en hierdoor hadden we 18 jongens. al snel is dit weer verkleind want 1 van de nieuwe jongens is weg gelopen en de andere is vrijwiiger naar een ander project gegaan die had het hier niet naar zijn zit en dit was ook een jongens met verschillende ziekten. en zo staat de teller nu dus op 16 jongens die wonen op het project.

hiernaast ben ik vorige week naar cololobia geweest wat 8 uur reizen in een bus is, niet uber chill maar ik heb het wel gedaan. dit voor mijn visa, ben ik dus een halve dag in ipiales geweest, en toevallig ook een nieuwe colombiaanse vriendin erbij gekregen. nu maar hopen dat alles voor en visa goed geregeld. dat wordt nog spannen over 20 dagen.

dan was het gisteren natuurlijk goede vrijdag of zoals ze dat hier noemen, semana santa, waardoor er vanaf donderdag al en padre met 5 vrijwilligers hier op het project is. wat redelijk chill is voor mij want ik heb wat meer tijd voor mezelf. de vrijwlligers en padre doen veel met het verhaal van jezus, zijn lijden en gisteren avond hebben de jongens het zelf in scene gezet en rara , ik mocht maria spelen. Ook was gisteren voor mij een hele leuk dag want ik heb de jonges er overdag namelijk mee op uit genomen naar Canopy wat een soort van vliegen door de bergen is. dit was super leuk om te doen en ook jongens vonden dit super leuk, ik heb ze denk ik nauwlijks zo vrolijk gezien. daarna zijn we nog naar een warm water zwembad geweest. Super leuke dag dus.

En helaas voor mij zoals ik al zei gaat mijn tijd op raken. ik wil nog helemaal niet weg !! nog maar 20 dagen tot ik naar de usa vlieg, wat ik natuurlijk niet erg vind maar ik ga het hier zeker missen, wat me wel aan het denken doet zetten. aangezien dit werk, en het werk wat de educadores hier doen wel echt mijn droom is. wat me op een goed idee bracht voor een goede 1 april grap, sorry ouders, vrienden, familie , dat ik jullie een hartaanval heb bezorgd maar ik heb gelachen tot ik niet meer bij kwam. voor de mensen die het niet weten, ik vertelde ze dat ik langer hier zou blijven, een baan erbij kreeg hier en ook ging studeren hier. een beetje helaas voor mij was het alleen maar een 1 april grap.

volgends mij heb ik jullie zo wel weer bij gepraat. Ow ja als iemand nog leuke ideen heeft om hier uit te voeren, zoals wat is echt typsiche nederlands eten voor jullie ? of iets wat ik ze kan geven als ik weg ga, ik heb natuurlijk wel mijn ideeen maar ik twijfel een beetje dus nieuwe ideeen zijn altijd welkom !!

muchos besos en tot snel want de tijd gaat korten !!

Reacties

Reacties

Frans

Hoi Saraya,
Helaas maar ook voor jou eindigen leuke dingen en interessante dingen altijd veel te vroeg. Maar je hebt deze ervaring er maar mooi weer bij. Je zult nu zeker wel een aardig mondje Spaans spreken of gebruik je de lokale taal? Ik zou zeggen geniet noch even van de laatste 20dagen en hopelijk zien we je dan weer gezond terug. Nog veel plezier en maak er een mooie laatste tijd van. Liefs uit Julianadorp.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active