sarayaintheworld.reismee.nl

1e verslag!

Hello ,

zo dat is even appart, ik ga weg als au pair.

Na heel wat afgetijfelt te hebben vorig jaar ben ik er nu toch voor gegaan. Ik ben naar travel active gegaan voor een info dag en 20 april heb ik mijn intervieuw, psychologishe test en workshop gehad. Dit alles was al heel leuk en toen al kreeg ik overal steeds meer zin in. Na 20 april was het eigelijk alleen nog maar afwachten wat ik verwachte dat heel lang ging duren. maar toen werd ik afgelopen vrijdag 6 mei ineens gebeld helemaal overweld had ik ineen contact met een gezin in amerika, de izzo- van rein familie, een nederlands/italiaanse familie. Het gezin bestaat uit vader, moeder en 3 kinderen, 2 meisjes (tweeling) van 12 en een jongen van 9. Ze wonen in Garden city wat niet ver van new york vandaan ligt en kan niet wachten tot ik er ben.

Het eerste telefoon gesprek ging heel soepel ik was alleen echt overdonderd door alles want ik had nooit verwacht dat er zo snel een gezin zou bellen. We hebben hetover veel gehad aan de telefoon enwaren dan ook al snel een half uur aan het bellen , alles ging zo snelvoor men genoeg.Hierna heb ik dus nog even met ze gemaild, een word document met fotos en verhaal gekregenen veel gelezen over het gezin. Ook kreeg in in de mail het mailadres van de au pair die ze nu in huis hebben en heb hier contact mee gehad, het leekmij namelijk wel leuk om te weten hoe haar ervaring is en dat is toch wel fijn om te weten vanuit een ander oogpunt dan het gezin zelf.

toen was het gister ineens zo dat het gezin naar huis belde maar ik was werken, mijn moeder belde me en ik kreeg zowat een hartverzakkin gomdat ik dacht at het goed fout zat. Het tegendeel is bewezen. Ik mailde namelijk even waarneer ik bereikbaar was en vandaag werd ik gebeld, het gezin had geen vragen mee en was al helemaal overtuigd ik heb nog wel wat dingen gevraagd aangezien ik de vorige keer beetje overdonderd was. Hierna waren eigelijk zowel ik als het gezin eruit het klikt het is goed en zo hebben we eigelijk beide onze oke gegeven. Het gezin heefte meteen naar interexchange gebeld en zo was er de MATCH !!!

aaaaaah helemaal blij met de match dus!! wat niet zo gek is want nu is het een kwestie van visum en laatste dingen regelen met travel active en ik ben klaar om te gaan. Ik zal dan ook echt gaan vertrekken dit gebeurt op : 29 augustus en ik blijf een jaar in garden city dus. Eerst even 4 dagen new york en daara door naar het gezin. Voor ik er heen ga zal ik ze nog ontmoeten omdat het gezin in de zomer naar familie hier in nederland komt. Ook daar heb ik enorm veel zin in.

Nu is het natuurlijk de kunst om te zorgen dat ik dit alles bijhoud en zorg dat iedereen dit gaat lezen. Ik denk dat voor nu wel genoeg verteld te hebben , vragen staat vrij !

liefs

saraya

Reacties

Reacties

Olivia

Hoi Saraya ,

wat spannend allemaal voor je ! ik ben ook van plan dit jaar als au pair naar amerika te gaan. Zal dus je verhalen lezen. Ik wens je veel plezier straks, geniet ervan.

saraya

hé olivia,
leuk dat je het zal volgen, waarneer ga je weg en heb je ook al blog kan ik die van jou ook mooi volgen!
groetjes

Olivia

Ola !

Ik ga deze maand mijn aanvraag indienen. Heb verder genoeg info, het zal oktober/november worden. ik zal tegen die tijd denk ik ook wel een blog beginnen.
lekker dat je vlakbij nyc terecht komt, het is geweldig daar !

Olivia

hey saraya ff een vraagje..hoe heb je het geregeld met de verzekering ? welke heb je genomen ? klopt het dat je in nederland ook gewoon verzekerd moet blijven ?

saraya

he olivia,
ja het klopt dat je gewoon in nederlands verzekerd moet zijn! en een extra verzekering dieik gewoon via tasman afsluit dit doe ik ook nu pas omdat ik eerst zeker van alles wilde zijn wat ik nu ben zeg maar. ik had ook van het zilveren kruis kunnen kiezen maar omdat tasman samenwerkt met travel active heb ik die gekozen.

Colien

Hey Saraya,
Leuk dat je een eigen blog bent gestart.
We gaan je volgen, hoor!
grtz.Co & Ro

saraya

hee co en ro !
super leuk!!

Maarten

nou, dit gaan we dan maar eens volgen, leuk hoor!!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active