sarayaintheworld.reismee.nl

visum!!

waaaaaah

Na heel wat gedoe heb ik eindelijk mijn visum!!

4 weken geleden had ik al een afspraak gemaakt voor mij visum dit via de telefoon , gewoon een nederlander aan de telefoon die mij veel beter had kunnen infomeren was nu wel gebleken.

Het was dus gister vroeg op en richting amsterdam museumplein want daar zit het amerikaanse consulaat. en dat was dan nog het makkelijke gedeelde want vanaf hier, alblasserdam ga jegewoon heel gemakkelijk naar dordt en daar de trein naar rdam en dan sta je met de fyra in no time gewoon op amsterdam centraal! Zo gepiept dus eenmaal daar kon ik het niet laten om even een frappucino te halen bij de starbucks daar heb ik dan ook heeerlijk van genoten gisteren. toen hop de metro in en stapte ik zo voor de deur uit. Maar wat een rij daar stond niet normaal. Er was tegen mij alleen gezegt dat ik 10 min van te voren aanwezig moest zijn niet meer, niet minder. Nu blijkt het dus dat je geen electronica bij mag hebbben want dan kan je dus uren in de rij wachten, en ik stond daar met men telefoontje en die kerel in het engels vertellen dan je dan een half tot ander half uur moet wachten poepoe!! Zonder electronica mocht je in een andere rij en zo naar binnen. Wachtendaar had ik vrij weinig trek ik. Nu stond er een jongen zelfde leeftijd achter me en die gaf zen telefoon aan zen vader dus ik heel netjes aan die man vragen of hij mijn tas bij wilde houden, dat wilde die man wel (lord praise that man!!!!) ik dus bij de rij staan , en die amerikaan naar mij roepen,'mam please stap back in de line' ik probeer het nog uit te leggen maar nee werkt dus nie ik terug in de rij,dus werd er weer geroepen dat mensen zonder electronica in de andere rij moesten gaan staan, ik weer in de andere rij staan vraagt i aan mij waar men spullen waren ik zegge dat i bij die man waren , geen idee wat ik fout deed maar ik moest weer terug naar de andere rij. Dus die meneer die mijn tas had kwam even met me kletsen want ik was beste overstuur stond daar nu al een uur ofzo buiten!! Naja uiteindelijk mocht ik dan toch naar binnen. Eenmaal binnen was er niks meer aan de hand kon ik zo doorlopen men papieren waren allemaal goed die werden in een mapje gedaan door een vrouw (rara wat had ze in der handen!! (BB)) Naja toen moest ik op een stoeltje wachten tot ik naar loket 1 mocht daar moest ik betalen en alles inleveren dit was zo goed , er werden nog wat vingerprints afgenomen ook prima. naja hierna weer wachten toen werd ik naar loket 4 geroepen voor een 'intervieuw'zoals ze het noemen het waren dus letterlijk 4 vragen in 5 min tijd, waar ga je heen, wat doet de vader voor werk, wat doet de moeder voor werk en wat voor ervaring heb je met kinderen. Hierna werd me verteld dat alles approved was dus ik helemaal blij met glimlach van hier tot tokio , nu nog hopen dat die aardige meneer er met mijn tas stond, en dat stond i nog samen met zen zoon die net voorme naar buiten mocht dus dat was super fijn!!

Weer terug in de metro , in de fyra, trein m bus en uiteindelijk was ik half 7 weer lekker thuis. Nu is het een kwesti van wachten als het goed ik krijg ik vrijdag mijn paspoort met visum aangetekend binnen!!

Naast dit allemaal ga ik 2 juli naar Gasselte in drenthe om de familie te ontmoeten het gaat hier dan om moeder feikje, en de kinderen ariella , larissa en juliano. Ze zijn hier dan bij hun fam in NL en ga ik ze even ontmoeten en de dag met ze doorbrengen. ook zal ik binnenkort wel te horen krijgen hoelaat ik vlieg, ik vlieg 29 augustus!

Voor dat we het allemala weten is het zo ver !! Dit was het allemaal wel weer voor deze keer

Liefs

Saraya

Reacties

Reacties

Maarten

komt gewoon door da crimineel uiterlijk van oe, hahaha

saraya

hahahah heb ik van geen vreemde dan !!
wel leuk dat jullie het vanuit genderen nu ook volgenden haha

Chantal

Hey Saraya!

Ik kwam via Travel Active op jouw blog en ik heb even een klein vraagje:

Bij het Amerikaanse Consulaat wordt men dus geintervieuwd! Moet je daar in het engels of in het nederlands antwoorden?

Anders ga ik me eventjes goed voorbereiden! ;) haha.

Leuke blog heb je trouwens! Ik was deze week bij Travel Active bij zo'n Au Pair informatiedag en nu na het lezen van je blog ben ik helemaal overtuigd! Haha.

Veel succes nog! :)

Liefs, Chantal

saraya

he chantal!
het is niet echt een intervieuw maar je moet wel bepaalde dingen over het gezin waar je komt weten en inderdaad in het engels!
dankjewel , ik raad ook echt aan om een blog te maken, je gaat zoveel vragen krijgen van iedereen dat alles in een blog gewoon makkelijker is :)
liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active