sarayaintheworld.reismee.nl

Orientation

Hello you guys !!

Dat is hoe nu mijn morgen is begonnen en morgen waarschijnlijk weer begint! Ja wan tik zit midden in mijn orientatie week in NEW YORK , woepwoep !! Na een goede vlucht gehad te hebben , helaas zonder tv screen in front of me! aangekomen op JFK airport en richt het new yorker hotel, dat een van de grotere hotels is in new york en is erg fancy, ik heb dan ook een heerlijk groot bed. Ik zat samen met een duits en een spaans meisje in het vliegtuig maar niet op de kamer, ik zit met een pools meisje op een kamer. Na een lekker shower ben ik mijn bed in gekropen om, om 7 uur weer op te staan, vroeg vroeg erg vroeg naja dat viel voor mij wel mee ik met een lichte jet leg toch wel was op half 5 al wakker en kon toch niet echt slapen dus heb maar een beetje liggen rusten en ben er om 7 uit gesprongen. hierna lekker gaan eten en toen begon dag 1 van de orientatie dit om half 9.

Tijdens de orientatie hebben we vooral veel informatie over het jaar gekregen wat we wel mogen doen en wat vooral niet! Maar ook ben ik er achter dat ik dus 2 weken echte vakantie heb die ik zelf mag invullen waarneer dit is! het makkelijkste is als de familie op vakantie gaat maar ik heb nog geen idee waarneer dit zal zijn behalve dat het in februarie is. De vele infor die we hebben gekregen is wel zeer fijn om te weten voor aankomend jaar. Na de lunch kwam een andere vrouw om ons te vertellen over school aged children waar mijn kinderen zo goed als allemaal onder vallen dus opletten was wel geeist. We hebben het gehad over het gedrag en wat je doet in verschillende situaties. Er kwam een punt in de middag dat er werd gevraagd naar wat de kinderen vooral doen of ze vreemde talen spreken, dus ik stak mijn hand op en zei yes , dutch and italian, en de vrouw zei meteen, OOOW I know where your going long iland ? en toen zei ik yes en was ze meteen oooo the mom is dutch and the dad italian, I know that family there so nice. Voor mij natuurlijk erg leuk om te horen. Ook moesten we een gesprek aan knopen met iemand die we helemaal niet kende, en ik moet zeggen dat ging met erg gemakkelijk af maar wat scheelt is dat iedereen elkaar wilt leren kennen helemaal als ze dicht bij je in de buurt zitten. Er zijn wel echt extreem veel duitsers hier en 2 van de meiden waar ik vooral mee omga zijn dan ook duits. Ze, maar de rest ook is super aardig aan wat ik nu merk.

Om 4 uur waren we klaar je had de keus om mee ta gaan op een tour door Manhatten heen en natuurlijk heb ik die kan gegrepen! Dus we zijn om kwart over 4 vertrokken we zijn gaan lopen door de straten van new york, central park, we zijn met de subway geweest, 5th ave. gezien en natuurlijk times square en zaten overal natuurlijk verhalen achter! Want wisten jullie dat times square , times square heet omdat daar vroeger de new york times zat, en die hadden besproken met de gemeente of iets dat als het plein times square genoemnd werd ze iedere oud jaars avond een groot feest met vuurwerk zouden geven, en zo is dus ook dat onstaan op times square!

Het is hier trouwens echt super lekker weer en ik zie eigelijk niks van de regen die hier is gevallen!! Fotos zal ik er dalijk ook even opgooien, dan lekker even douche en morge weer vroeg uit de veren voor dag 2 en dan ga ik lekker een starbucks halen die hier tegenover zit, eigelijk zit alles hier dichtbij want hoewel ik heel Manhatten ben afgelopen viel het allemaal wel mee!! Ow ja en morgen gaan we een even zelf kijken bij ground zero en het vrijheidsbeeld!

Reacties

Reacties

Niek

Hey Saraya, Klinkt gaaf!!

Hoe vind je de amerikanen zelf? :) Ik moet zeggen dat ik ze over het algemeen allemaal super vriendelijk vind. Al is het wel zo dat het hier, in Miami, wel wat minder is met die vriendelijkheid.

Veel plezier met alles, en geniet er van ;-)

Cheers!
Niek

Colien

Hey, je bent al goed aan het bloggen! Goed om te lezen dat de vlucht en je eerste indrukken goed zijn geweest. Gaaf dat je al een heel stuk van New York hebt gezien. Veel plezier bij de overige tripjes!
grtz.Colien

Oma

Wat gaaf allemaal!! Volgens mij heb je nu al de tijd van je leven en wat staat je au pair gezin goed bekent daar.
Zoals we al dachten, met je neus in de boter gevallen.
Liefs en Have Fun!!

Joyce

Wat een leuk verhaal en leuke foto's! Alles is zoooooo grooot! Have fun en ik weet zeker dat alles goed gaat komen!!!!
Geniet vooral van deze week want daarna is het hard werken!!!!
Dikke kus van Mij!

Maarten

klinkt goed joh, een beetje zoals Genderen maar dan in t kwadraat he, hahahaha. Geintje war!!! We zagen nog beelden van t gebied dat wel zwaar getroffen is maar gelukkig zit jij goed. Wel cool hoor, beetje door Central Park lopen, Ground Zero bekijken.. ga je ook nog naar die dame die midden in de zee staat??? Nou veul plezier!! hatsiekideeee

ka en mama

He Saraya, wat goed allemaal zeg. Leuke fotos en vooral de verhalen die je schrijft. Gelukkig dat het allemaal goed gaat. Geniet maar van de tijd die je daar door gaat brengen!! XX

Jessica

Klinkt allemaal heel leuk en wat heb je al veel gezien!!Ben benieuwd naar je verdere verhalen. Geniet ervan xx

Camie

Supervet saraya!
Heel veel plezier bij ground zero en het vrijheidsbeeld :D

Camie

Oja en goed dat alles goed is gegaan natuurlijk haha

Anouk

Klinkt super allemaal Saraya!!! Gelukkig kon je gewoon weg maandag!
btw Saraya... kan je misschien a.vanderschaar@hotmail.com toevoegen??
Die email lees is sneller dan de email die er nu bij staat...
Kusje!

saraya

ik bedoel anouk kun je zelf doen !!

Amy

Waaauw Saar, echt super leuk om al die verhalen van je te lezen! Top dat je het daar naar je zin hebt, en al zoveel hebt gezien! Ik ben jaloers en ga zeker je verhalen volgen!

xxx

Joyce

Ben weer helemaal op de hoogte hoor!!
Wat een leuke foto's:D Lijken me ook echt leuke meiden zeg!
Hopelijk heb je het leuk bij je gastgezin op dit moment! Maar dat gaat vast goed komen!
See ya next story soon?

Dikke kus!!!

Frans

Hallo Saraya, Ik heb je link via Ka+ma gekregen en zal nu geregeld van je verhalen genieten. Wat ik tot nu gelezen heb ziet het er voor jou goed en leuk uit. Geniet ervan en maak er een mmoie tijd van.
groetjes Frans en Belia

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active