sarayaintheworld.reismee.nl

weeks fly

Ja dat gevoel heb ik echt dat de weken me om de oren vliegen terwijl ik hier nog niet eens zo lang ben. Mijn eerste werkweek is voorbij en ben vandaag begonnen aan mijn 2e dit en dat zo goed als heel veel mensen mijn nu mailtjes en FB berichten sturen die eigelijk allemaal op hetzelfde neerkomen. Precies de goede reden waarom ik de blog heb aangemaakt want om nu 60 keer hetzelfde bericht te schrijven vind ik ook niks!

Ikn ben donderdag de 1e hier bij het gezin in garden city, NY aangekomen dit savons nadat mijn hostmom mij had opgehaald bij het new yorker hotel in New York City. Het weekend was laborday weekend en ging alles lekker op zijn gemak. Een beetje alles verkennen met behulp van het gezin en naar het strand geweest. Op laborday zelf heb ik voor het eerst iets gedaan met andere au pairs. Dat was erg leuk! en toen begon op dindag mijn eerste echt werkdag. MIjn dagen zijn gevuld met kinderen wakker maken, ontbijt en lunch maken, de was doen en strijkgoed en een aantal keer in de week is het savonds koken en er natuurlijk voor zorgen dat de keuken dan weer school is. Ook moet ik er soms voor zorgen dat er wat anderen dingen gedaan worden zoals vandaag breng ik 1 van de kinderen naar sportstryout. Ook wordt er veel aan mij gevraagd of ik al gewend ben , ja dat ben ik zeker, ik ga lekker mijn gangtje hier en zorg ervoor dat alles gedaan wordt, tuurlijk is het ook nog wel af en toe zoeken en wennen maar wat wil je ik zit hier pas 2 weken haha. Het is een leuk en gezellig gezin dus daar ben ik in ieder geval blij mee, het huis is ook heerlijk en mijn eigen kamertje ook, waar zo goed als alle cadeaus hangen staan of nog liggen! Ook heb ik mijn eigen badkamer wat toch ook wel lekker is! Ow ja veel mensen vragen naar de orkaan!!! de orkaan is hier duidelijk langs geweest maar waren hier geen overstromingen meer grote bomen die om waren gewaait en in veel huizen was het voor dagen geen stroom. In NY zelf zag ik het eigelijk niks van maar op tv zag je hier toch wel redelijk veel van huizen die overstroomt waren en ook dorpen/ stadjes hiernaast hebben daar wel echt last van gehad.

Verder ben ik erg snel bevriend geraakt met andere au pairs, dit ook dankzijn de vorige au pair die hier zat, en doe ik veel met hun omdat de hele dag thuis zitten naast de klusjes ook niks is. hiernaast wil ik gaan sporten in een van de gyms hier, er zijn veel au pairs die dat doen dus alleen hoef ik in ieder geval niet te gaan! de au pairs hier hangen ook vaak savonds als ze vrij zijn bij elkaar dit doen ze dan vooral bij starbucks die een block vanmij vandaag zit of de dunkin donuts!

verder ben ik dit weekend lekker naar het strand geweest aangezien het week hier nog redelijk goed is en er was een surf wedstrijd , dat was echt heel vet om te zien, allemaal bekende surfers van all over the world, net als kelly slater. Ik ben wel vroeg weggegaan van het strand om op tijd thuis te zijn want we gingen upstate, dat houd eigelijk in de dat naar boven zijn gereden boven NY volgend mij want daar woont een ander gezin dat bevriend is met mijn host gezin. Dat was in 1 woord helemaal geweldig, echt een super groot huis midden in de bergen en hun zijn de eigenaar van de bergen wat helemaal vet was super mooi uitzich,(zie de fotos)ook hadden ze een atv, aka een quad waar ik lekker mee door de bergen ben gaan crossen en ondertussen zie je dan overal maar ook echt overal herten, eekhoorns en chipmuks voorbij komen. Gister was natuurlijk ook de 9/11 memorial 10e herdenking waarbij het monument is onthuld, hier ben ik niet bij geweest want dat was alleen voor familie, wel waren ze er hiet al een week geleden mee bezig omdat ze als de doods waren voor nog een aanslag. Mijn plan is om er binnekort op mijn gemakt een kijkje te nemen. Verder wordt er overal wel echt aandacht aan besteed.

vandaag is alweer de 1e dag van mijn 3e week in the usa en voor mijn gevoel vliegen de weken echt voorbij en zit ik hier al een maand.

mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het wel, ik geniet met volle teugen!

Reacties

Reacties

rianne

ooeeeewwww, die muffins bij de DD!!!!! niet te veel van snoepen he ;)!! Jammer dat je ze niet op kan sturen :(

Colien

Super dat je het zo naar je zin hebt, goed om te lezen! Fijn dat je werk kunt afwisselen met leuke dingen en mensen! Enjoy!!!
grtz.Colien

Maarten

leuk uitzicht, hahahaha... heb je Alvin nog gezien.. dat is wel een vraag die Megan zou stellen denk ik zo maar t klinkt allemaal goed maar ja.. t is daar ook goed he!!!!!

Frans

Hallo Saraya,
Mooi dat je het zo naar je zin hebt, maar kijk je wel uit dat je niet kogelrond wordt van al die lekkere dingen. Moet je de kinderen ook naar en van school halen, en moet je ze thuis ook bezig houden? Geniet er maar van want zo te lezen gaat zo,n jaar zo voorbij. Groetjes van Frans

saraya

jaa DD ga ik niet te vaak heen anders komt dat niet goed met al dat lekkers! ik heb alvin zeker gezien pa, dacht er meteen aan toen ik het zag haha! en het is ook inderdaad fijn dat ik alles kan afwisselen! haha nee frans dat hoeft hier niet, daar hebben ze hier schoolbussen voor die voor het huis stoppen en de meiden lopen zelf dat is namelijk maar 5 min, ik moet ze inderdaad ook wel thuis bezighouden maar dat gaat vooral om de jongen de meiden komen pas rond half 6 thuis gaan eten huiswerk maken enz en tegen die tijd ben ik alweer klaar!

Oma

Tsjonge, jonge, het lijkt wel een vakantie zoals jij daar rond waart en o ja, af en toe nog even iets doen! Maar het blijft toch fantastisch dat je het zo goed getroffen hebt. Wat goed toch zo'n blog. Lekker alles volgen van wat jij daar uitspookt!
Liefs van ons.

jacquelien

hey

erg leuke fotos heb je er op staan en als ik zo lees het je het goed naar je zin daar.
en super dat je je werk en leuke dingen kan afwisselen zeg.
geniet er van !!!!!!!!!!!!!!

Liefs Jacquelien

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active