sarayaintheworld.reismee.nl

2 weken later!

Nou nou zo makkelijk is het nog niet om een titel voor je verhaal te verzinnen, dus houden we het maar simpel deze keer want we zijn inderdaad alweer 2 weekenden verder.

Na mijn weekend liberty iland manhatten enz kwam er weer een normale gewone werkweek een verschil was er wel ik was een dag alleen thuis met de kinderen. En moet zeggen dat dat dat prima is gegaan. Wel vind het nog elke dag moeilijk om te verzinnen wat er gekookt moet worden, het koken zelf is geen enkel probleem. Naja gelukkig heb ik een hostmom die de booschappen doet en waar ik aan kan vragen wat ik kan maken anders weet ik het vaak echt niet. Verder zien mijn weken en niet veel verschillend uit, mijn dagelijkse dingen en naar de gym hier de weekenden zijn wel vaak anders zo ben ik die zaterdag dat was de 24e met kati een nieuw meisje dat hier ook met interexchange is, wat het bedrijf is dat samenwerkt met travelactive en samen met ricarda naar een winkelcentrum hier in de buurt geweest om te luche en wat te winkelen dus de eerste winterkleding komt binnenstromen, en mijn geld stroomt weg!!

De zondag was was mijn eerste lesdag, over boston. Deze begon om 10 uur en ik moest dus om half 9 al in de trein zitten en vroege ochtend dus. Het gebouw waar het zit , zit in harlem en moet zeggen dat het erg makkelijk te vinden was. Eenmaal daar aangekomen stond er al een super lange rij bij de security dus na wat wachten en overal doorheen kon ik en de rest in de lift naar de 6e verdieping waar je te horen krijg in welke klas en welk lokaal je zit, ik zit in klas 5 en dat is dan ook meteen mijn lokaal, lokaal 5. Het is een klas van ongeveer 20 leerlingen en er zijn 6 klassen dus in het totaal zo een 120 leerlingen die de boston curus doen. We begonnen met een lijst en op die lijst stonden dingen die we gedaan haden of waar we om bekend konden staan, zodat je elkaar leerde kennen. Het was wel weer meteen duidelijk dat er enorm veel duitsers zijn en geen enkele nederlander natuurlijk! Wel is iedereen erg aardig en heb je heel snel contact met iedereen omdat we allemaal au pairs zijn. Na dit gedaan te hebben, zijn we ons voor de klas gaan voorstellen waar ik er achter kwam te er ernom veel mensen in new jersey zitten, niet erg ver van mij vandaan! Hierna kregen we de opdracht voor die dag uitgedeeld, en de opdracht die we thuis hadden gemaakt die alle te maken hebben met de salem witch trial wat ik redelijk interesant vind. Na dit gedaan te hebben hebben we een film gekeken ook over de salem witch trials. Na de film kregen we tijd om te lunche, en hierna zijn we de vragen gaan beantwoorden in groepjes en moesten we een tijdlijn maken met belangrijke punten over the salem witch trials. Die we ook voor de klas moesten presenteren. Als laatste bespraken we onze huiswerk opdracht en was het alweer 4 uur en de dag dus voorbij voordat ik eenmaal thuis was was het rond 7 uur aangezien mijn trein maar 1 keer in het uur gaat en ik hem net had gemist jammer genoeg! MIjn volgende lessen zijn 15 en 16 oktober en heb nu dus een huiswerk en eindopdracht meegekregen om te maken! Genoeg om te doen dus.

Op de maandag begon weer de gewone werkweek, met een verschil de kinderen die afgelopen donderdag en vrijdag vrij waren in verband met rosh hashanna ofzoiets, een joodse feestdag en en wonen hier in de buurt redelijk wat joden dus waren de scholen dicht. Die dagen heb ik veel met de kinderen gedaan vooraal met de jongste de jongen van 9. Ben met hem 3 dagen achter elkaar naar de haloween winkel geweest voor een costuum en jaja hij heeft er echt 1 een weerwolf zal die worden dit jaar echt heel stoer pak is het ! Ik heb zelf nog geen idee hoe ik me ga verkleden maar heb we gaan wel bowlen met mijn cluster groep voor halloween en dan is er een costuum wedstrijd, naja winnen zal ik hem denk ik niet, heb geen idee wat ik ga doen omdat alles door de jongen in huis wordt afgekeurd , geen vampier , geen barbie , ik mag geen snor, en ik mag al helemaal geen barbievampier zijn en ook niet een barbievampier met snor. Als het aan mij ligt wordt het toch een barbie en heeft het met redelijk wat bloed te maken, eens even kijken hoe we dat gaan doen. Ook ben ik vrijdag samen met hem een groot deel van mijn huiswerk opdracht gaan doen voor mijn volgende boston les dus ben bijna klaar met mijn eerste opdracht en dan de eindopdracht nog maar dat komt deze week dan wel.

Gisteren zaterdag met ik met carina een au pair die hier evenlang is als mij maar is hier met culural care, naa het winkel centrum geweest. Het plan was om iets met kati te doen maar die moest werken. Waardoor ik sochtend niet meer wist was ik moest doen, en wat er gebeurt als ik me ga vervelen is dat ik ga nadenken over nederland helemaal op een zaterdag omdat dat altijd mijn drukste dag van de week was, gezellig werken vanaf vroeg tot laat en dan meteen door naar mijn vrienden in brabant en daar blijven hangen tot in de nacht dat mis ik toch wel ! Maar zodra ik er uit ben is dat weer weg, ik moet op een zaterdag dus ook echt bezig blijven. En dan vandaag weer lekker rustig even alles bijwerken zoals mijn blog en nog wat huiswerk doen, heb dat liever gedaan en dat ik dan weer veel leuke dingen kan doen deze week. Plus dit weekend moeten weer au pairs werken omdat ze donderdag en vrijdag vrij waren wat ik niet was dus moeten ze nu werken en er zijn een paar naar niagra falls dus rustig dagje voor mij!

Ik zou bijna vergeten te vertellen dat ik 20 november naar een broadway musical ga, billy eliot wel genaamd meeste zullen de film wel kennen ! Ben benieuwd dit is trouwens iets wat interexchange regelt echt super is dat!

Reacties

Reacties

Patty van Dijk

Hoi Soraya, mijn naam is Patty en ik ben sinds 12 september in NJ! Als au pair. Het plaatsje heet Emerson. Ik las je verhaal over Kati en Ricarda, dat zijn de Duitse meiden uit mijn orientatie! Ik heb veel contact met Kati. Ik ga de Washington cursus doen i.p.v. de Boston cursus samen met Kati en andere au pairs die ik ken. In welke plaats ben jij? Ik heb het vast ergens gelezen, maar ik weet het niet meer. Have a nice weekend! Patty

saraya

he patty , wat leuk van kati kan wel , van ricarda betwijfel ik aangezien die hier nu al 8 maanden zit haha, maar wat leuk dat je kati ook kent ! kati had inderdaad verteld dat ze die cursus gaat doen, maar het kan zomar zijn dat jullie niet bij elkaar in de klas zitten heb ik ook met een meisje dat ik ken maar dat maakt niks uit je maakt zo nieuwe vrienden. ik zit in garden city net als kati! jij ook nog een fijn weekend!

Patty

Hoi Saraya, dan is het een andere Ricarda! Haha!

Frans

Hallo Saraya, alweer 2 weken later heb jij geschreven, maar als ik lees wat jij daar allemaal doet moet je volgens mij wel 14 dagen in één week hebben zitten of ga je 's nachts ook door? Wat is de bedoeling van die Boston cursus? Is dat voor je stageverslag of zoiets? Hier in Nederland zeggen ze dat het herfst is maar we hebben nu een "oude wijvenzomer" achter de rug van wel 14 dagen en hebben dus nog geen winterkleding nodig gehad. Het weer lijkt van nu vanaf woensdag wel echt naar de herfst toe te gaan. Jammer maar het is niet anders. Nou hartelijke groetjes en liefs vanuit Julianadorp.

saraya

he frans,
ik heb helaas meegkregen dat jullie nie lekker weer hebben, dat had wel wat eerder mogen komen, ook waij gaan nu van zomer over naar winter. haha nee ik ga snachts niet door maar ben wel vaak iedere avond weg! voor boston moet ik een opdracht uitwerken met iet uit de geschiedenis van boston als eindopdracht dit in ene vorm van een poster en wat uitleg erbij en een presentatie ervover het andere was een poster met boston thea party en the massacre en iets als turnpoint uit nederland heb hiervoor vrede van munster gekozen. leer er dus ook nog wel echt wat van ! voor deze opdrachten krijg ik mijn studie punten

Michelle

Hoi Saraya,

Ik wil volgend jaar via Travel Active 1jaar naar Amerika om ook als Au Pair te gaan werken.

Ik heb je blog met interesse gelezen en ik zou je graag een aantal dingen willen vragen, zodat ik een definitieve besluit kan nemen.

Als je het goed vind, graag via e-mail.

Maar ik weet bij god niet hoe dit hier allemaal werkt, wil niet dat iedereen achter mijn e-mailadres komt.

Ik hoor het wel van je!

Groetjes,

Michelle

saraya

he michelle , je kunt me mailen op rannie_ran@hotmail.com

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active