sarayaintheworld.reismee.nl

appels plukken

Zo eens even een nieuw blog schrijven daar is het wel tijd voor geworden ondertussen.

De tijd vliegt dan ook echt voorbij, alles wat is doe ik nu gewoon normaal voor mij aan het worden en de familie begint voor mij ook als familie aan te voelen. De doordeweekse dagen zijn meestal zo goed als hetzelfde, kinderen gaan naar school, ik doe was was en ga naar de gym, kinderen komen thuis en dan hebben ze de naschoolse activiteiten, hoewel de meiden deze op school hebben en dat dus niet meer gedaan wordt als ze thuis komen.

Hiernaast zijn mijn weekend altijd anders enheb ik altijd heel veel plezier maakt niet uit was ik doe en met wie ik ben, het is altijd gezellig. Het weekend van 8 en 9 october was het redelijk druk , de 8e ben ik lekker met wat au pairs naar het strand geweest het was /is hier extreem mooi weer voor oktober maar langzaam aan wordt het nu steeds een paar graadjes kouder. Plus daarbij kwam dat het columbusday weekend was dus het weekend duurde 3 dagen dus maandag de 10e kwam daarbij. Op zondag de 9e zijn we gaan appels plukken, Na heel wat uren in de auto in de zon zijn we daar aangekomen. Dit is echt super leuk om te doen en had dit nooit willen missen. Je ben gewoon op een extreem grote appelgaard en mag daar zelf je appels plukken en betaald ervoor per zak, ondertussen kun je er ook lekker pickniken, hebben ze eetstandjes, pompoenen om uit te kiezen echt herfstig dus. We hebben ook erg gelachen om de meiden die een vriendin meegenomen hadden en we hebben ze een beetje voorschut gezet door ze lekker te jenne als er jongens voorbij kwamen als we bijv weer vast stonden met de auto of we zaten te eten. We hebben er dan ook van gemaakt dat hun aan het Boypicken waren. Ik en de jongste , de jongen zijn samen appels gaan plukken of eigelijk alleen hij, wan bomen klimmen kan die wel, en een doorzetter is het ook want hij moest en zou die appels krijgen die boven in de boom hing. Het enige nadeel voor hem was dat toen die uit de boom kwam zijn broek heeft gescheurd. Tegen de avond zijn we weer naar huis gereden wat ook weer lekker lang duurde, maar eenmaal thuis met 2 grote zakken appels kan ik niet zeggen dat we ons hebben verveeld. De maandag Columbus day, kregen we een telefoontje of de jongste mee wilde bowlen , dus die is zo goed als de dag lekker wezen spelen, en heb ik de dag met de meiden doorgebracht er zijn toen allerlei lekkere dingen met appels gemaakt, ik heb een lekkere nederlandse appeltaart gemaakt, de meiden candy en caramel appels en de jongen heeft smiddag toen die thuis kwam ook nog lekker een appeltaart gemaakt. Genoeg lekkers dus in huis en de dag was ook weer zo om.

Afgelopen weekend heb ik zo goed als het hele weekend school gehad. Zaterdag ochtend vroeg op en in de trein om naar school te gaan, eenmaal daar begon de les om 10 uur. Eerst moesten we ons huiswerk bespreken in een groepje, hierna moesten ee deel van een dagboek van iemand die vroeg in boston heeft gewoon uitbeelden, haha dat was echt te grappig voor woorde kan ik wel zeggen. Na dit zijn we een ongveer een uur achter de Computer geweest om dingen uit te zoeken over je eigen land voor mij dus nederland en moesten we uitzoeken hoe bepaalde dingen er in de 17e eeuw uitzagen. Dit was een vooropdracht voor we in de middag naar het metropian museum of arts zijn geweest in NY. Hier moesten we ook was opdrachten maken. Wat ik niet erg vond om te doen het was namelijk niet zo veel. we moesten uit naar dingen kijken uit de tijd dat nederland een colonie hier had en het was erg leuk om delfsblauwe tegeltjes in het museum te zien hangen. Een van de bewakers wist de naam niet meer dus heb ik hem maar even geholpen, ik kon er wel om lachen en hij gelukkig was er erg blij mee. Ik ben zaterdagnacht in manhatten blijven slapen bij een vrienden uit duitsland die ook au pair is, haar gezin was weg en ik en nog een andere vriendin mochten blijven slapen. We zijn die avond naar het 9/11 monument geweest wat je kunt zien vanaf wintergarden. Om het van dichtbij te zien kan ik nog wel even wachten , je moet daar kaarten voor kopen en die zijn voor 2 maanden uitverkocht. Ik moet zeggen dat de gebouwen erg mooi, hierna zijn we boodschappen gaan doen en gaan koken en savond lekker op het dakteras gezeten met een afschuwlijk mooi uitzicht over de hele stad echt supe mooi is dat in de avond. Zondag heb ik weer een hele dag les gehad wat begon met een film genaamd good will hunting, die zich afspeelt in boston en we daarvan konden zien wat er nu te doen is na alleen maar dingen geleerd te hebben over de geschiedenis. We moesten op de pc opzoeken wat we graag in boston wilde doen en zien, ik wil graag naar harvard univirsity, the freedom trail doen en er is een grote kerstmarkt waar ik graag heen wil. Ook moesten we on huiswerk Presteren , mijn presentatie ging over benjamin franklin en alles was goed , punten zijn in de pocket. Gisten avond Ben ik nog lekken met het gezin en met de family evans wat vrienden van het gezin zijn uit eten geweest.

Al met Al kan ik dus zeggen dat het weer lekker druk is geweest en me weer goed heb vermaakt. nu no even lekker genieten van de zon die hier schijnt want het is nog steeds absurt lekker weer hier in Garden city, NY

Reacties

Reacties

Oma

Oh, oh, wat was dat een verassing gisterenavond Wij vonden het echt hartstikke gaaf! Leuk, leuk, leuk!
Veel liefs en geniet van het mooie weer daar!

Maarten

kij van dat appels plukken wist ik dus nog niet he, hahahaha.. Die oma he, die hadden we fff mooi tuk. Grtzzzz

saraya

hahaha jaa dat is echt heel leuk om te doen appels plukken haha!
ja wat hadde we der mooi he hahaha!

Frans

Hallo Saraya,
Ik had jou toch niet zo gauw verwacht in een boomgaard maar zo zie je maar hoe iets kan lopen. Leuk dat je het zo naar je zin hebt en dit moet je nog maar lang zo vol houden. Heb je nog foto's gemaakt van het 9-11 monument? En ben je buiten al die apairs ook al eens een leuke yank tegen gekomen of zie je die daar niet? Groetjes uit Julianadorp.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active